marți, 2 noiembrie 2010

Potentialul erotic al sotiei mele

Nu sunt dezvaluirile lui Theo in aceasta postare. Daca asa v-ati gandit, rusine sa va fie! :P
Este vorba de o carte de David Foenkinos, o carte de la care am asteptat mai mult. Mi s-a promis in prefata ca o sa rad cand o sa o citesc, dar eu am zambit doar de cateva ori. Oi fi eu defecta!
Pe scurt: Personajul central este Hector, colectionar impatimit de tot ce-i pica in mana, cu o familie disfunctionala, asa cum sunt toate familiile; cu o mama care iubeste sa pregatesca supa, cu un tata care are o pasiune pentru mustati, cu un frate, cu 20 de ani mai mare, pe care-l crede cu o viata perfecta, cu un prieten, colectionar de asemenea. "Parintii lui au o gama hiper-restransa de sentimente. Iubesc pe toata lumea. E o dragoste simpla care merge de la burete pana la fiul lor"(mi se pare crunt, dar adevarat pentru o multime de oameni care ma inconjoara, doar ca nu este vorba de iubire, ci de ura)
Pierderea unui concurs intre colectionari declanseaza criza lui Hector. Esueaza lamentabil in incercarea de a se sinucide, sta intr-un sanatoriu jumatate de an. La intoarcere, o intalneste pe viitoarea lui sotie. Se crede vindecat de gravai "boala", "colectionita", pana cand intr-o dupa-amiaza isi zareste sotia stergand geamurile, moment de beatitudine pentru eroul nostru. Considera miscarile sotiei, atunci cand sterge geamurile, extrem de erotice. Si iata-l pe Hector pe care-l crezusem vindecat ca "recidiveaza" - incepe sa colectioneze momentele in care sotia lustruieste geamuri. Instaleaza si o camera de vederi pentru a nu pierde nimic, dar aceasta ii dezvaluie ca sotia il inseala. Decat sa se lipseasca de "colectia lui", prefera sa sufere in tacere. Finalul o sa va las sa-l descoperiti singuri.
Ce este mai bizar pentru mine, ca nu doar lui i se par excitante miscarile sotiei lui la spalat de geamuri, ci si prietenilor lor, si parintilor ei. Sincer nu am atata imaginatie ca sa inteleg senzualitatea curatarii unui geam murdar!
Dintre Hector-colectionarul, Hector-sinucigasul, Hector-mincionosul, Hector-sotul, Hector-incornoratul, cel mai haios mi s-a parut Hector-sinucigasul! Stiu! sunt defecta! Daca am ajuns sa cred ca si ratarile pot fi haioase...
Ridic privirea si mi-o indrept spre geam. Nu-mi vine sa cred cate dare de praf, fosti stropi, il brazdeaza! Sa-l astept pe Theo?!
"Si Theo cand va ajunge acasa va desena cu degetul pe geam o inima cu o sageata", la fel cum a facut si pe ecranul prafuit al televizorului. Zambesc, doar zambesc...

Un comentariu:

  1. Si daca esti intr-o pereche de pantaloni extrem de scurti si detergentul de spalat geamuri face extrem de multa spuma...care ti se prelinge usor printre coapsele goale...tremurand in frenezia care te impinge in a-ti curata cat mai bine fereastra...nu cred ca Theo o sa mai aiba rabdare sa deseneze inima pe geam:)

    RăspundețiȘtergere